Haviland breidde begin 2018 haar dienstverlening uit met informatieveiligheid en gegevensbescherming. Ondertussen zijn onze DPO’s en informatieveiligheidsdeskundigen actief bij 10 vennoten.

Het belang van informatieveiligheid wordt in vele organisaties vaak onderschat. Een gebrek aan informatieveiligheid kan leiden tot ernstige technische schade of imagoschade die niet altijd even makkelijk te herstellen valt. Overheidsinstanties zijn daarom wettelijk verplicht om aan bepaalde veiligheidseisen te voldoen.

Onze informatieveiligheidsdeskundigen zorgen ervoor dat onze vennoten een degelijk informatieveiligheidsplan kunnen voorleggen en dat dit plan ook structureel wordt uitgevoerd.

Vele organisaties waaronder de openbare besturen zijn sinds de invoering van de GDPR (AVG) verplicht een DPO (Data ProtectionOfficer) aan te stellen. Deze persoon staat in voor de implementatie en handhaving van de GDPR, en is het centraal aanspreekpunt inzake privacy. Haviland beschikt over gecertificeerde DPO’s waarop onze vennoten een beroep kunnen doen.